Увага

Використовуйте дидактичні ігри з чіткими правилами.
Долучайте дитину до виконання завдань за попередньо розробленим планом дій: створення будинків із конструктора, малюнки, орнаменти, аплікації, інші вироби, форми яких Ви окреслюєте словесно або за допомогою схеми.
Навчайте дитину переказувати розповіді, казки за схематичним планом, складеним Вами.
Пропонуйте дитині повторювати слова, цифри, речення, сказані Вами; незавершені фрази, які потрібно завершити; запитання, на які необхідно відповісти.
Навчайте дитину порівнювати, аналізувати зразок і результат своєї роботи або роботи інших, знаходити і виправляти помилки.
Частіше пропонуйте дитині, особливо з низьким показником розвитку уваги, вправи: у газеті, старій книзі на одній зі сторінок закреслювати всі літери «а», намагаючись не пропускати їх. Завдання поступово можна ускладнити, попросивши дитину закреслити всі літери «а», обвести в кружечок усі літери «к», підкреслити всі літери «о».

Пам’ять

Поєднуйте словесне пояснення під час ознайомлення дитини з новим матеріалом і повторення вивченого з наочністю або із зображенням тих предметів чи явищ, про які йдеться, використовуйте малюнки, таблиці, схеми.
Розвивайте у дитини— для поліпшення процесу запам’ятовування — уміння аналізувати, виділяти в предметах зв’язки, ознаки, порівнювати предмети та явища між собою, знаходити в них спільне й відмінне; здійснювати узагальнення, поєднувати різні предмети за якимись загальними ознаками; класифікувати предмети та явища на основі узагальнення.

Мислення

Розширюйте кругозір дитини, її основні уявлення про природні, соціальні явища, спонукайте дитину набувати нові знання і враження, обговорюючи з нею прочитані книжки, аналізуючи поведінку людей.
Просіть дитину після читання їй уголос казок, розповідей переказати їх, відповісти на запитання, поставити свої.
Розвивайте в дитини вміння складати розповідь за картинкою, планом, темою; допомагайте формулювати висновки, міркування, робити умовиводи.
Додавайте вправи з копіювання зразка і відпрацювання окремих графічних навичок у заняття з малювання, ліплення, виготовлення різних виробів. Це дасть змогу розвивати вміння планомірно досліджувати предмети, фантазувати, уявляти.

Включайте в заняття завдання на порівняння декількох предметів або явищ, класифікацію, узагальнення різних предметів за загальними ознаками, знаходження «зайвого слова» або зображення, не пов’язаного загальною ознакою з іншими, складання цілого з частин.

Кiлькiсть переглядiв: 686

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.