/Files/images/Фото999(587).jpg

Пріоритетним завданням системи дошкільної освіти є охорона життя, збереження та зміцнення здоров'я дошкільників, тому що, на наше глибоке переконання, вберегти дитину від негараздів - це значить закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінно і щасливо.
Організаційна структура цивільного захисту в КЗ "Височанський ЗДО" будується за принципами, що діють на всіх об'єктах господарського комплексу, але з урахуванням специфіки ЗДО.
Метою цивільного захисту закладу є завчасна підготовка об'єкта до захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, зниження втрат, створення умов для підвищення стійкості роботи закладу, своєчасного проведення рятувальних та інших невідкладних робіт.

Відповідальність за організацію та стан цивільного захисту, постійну готовність його сил і засобів до проведення зазначених робіт покладається на начальника цивільного захисту - керівника Гриценко О.М.

При керівникові (начальник ЦЗ) створний штаб ЦЗ - орган управління начальника. Склад штабу комплектується штатними працівниками ЗДО», які не звільнені від виконання основних обов'язків. Штаб складається з начальника, його заступників (помічників), інших фахівців.

Робота штабу організовується шляхом видання наказів, розпоряджень і вказівок начальника ЦЗ, начальника штабу та рішень місцевої державної адміністрації. Головна функція штабу ЦЗ - здійснення заходів щодо захисту вихованців та працівників закладу дошкільної освіти, забезпечення вчасного оповіщення їх, а також населення про загрозу або виникнення НС. Штаб організовує та забезпечує безперервне управління ЦЗ об'єкта, розробляє план дій органів управління і сил ЦЗ навчального закладу із запобігання та ліквідації НС, періодично коригує та забезпечує його виконання, організовує і контролює навчання працівників закладу з ЦЗ.

Головне завдання цивільного захисту

КЗ "ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗДО" є:

- забезпечення готовності до проведення заходів щодо захисту дітей та працівників ЗДО при будь - яких надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;

- поліпшення в закладі дошкільної освіти якості освітньої роботиї роботи з дітьми з питань особистої безпеки і захисту життя в надзвичайних ситуаціях;

- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників дошкільної установи із питань захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій;

- пропаганда кращого педагогічного досвіду з проблем виховання і організації заходів щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації.

План дій вихователя в разі аварійного блокування

Після сигналу «Увага всім» (звук сирени, сповіщення у відповідних мобільних додатках тощо) про надзвичайну ситуацію відповідальний сповіщує екстрені служби. Якщо евакуація за межі будівлі неможлива, вихователі розпочинають процедуру аварійного блокування в закладі.

Рішення про евакуацію, маршрут і місце евакуації ухвалює керівник закладу (Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій» від 13.10.2013 № 841).

Подайте дітям сигнал про евакуацію в будівлі. Увесь персонал закладу відповідальний за дітей, які перебувають поруч у момент аварійного блокування.

Зачиніть двері зсередини приміщення, за можливості додатково заблокуйте їх. Зберіть дітей у визначеному місці якомога далі від вікон. Візьміть тривожну валізу.

Якщо кімнату неможливо закрити, залишайтеся в ній і намагайтеся зберігати тишу.

Евакуюйте дітей до заздалегідь визначеного місця. Перевірте кількість дітей. У разі відсутності когось із дітей повідомте адміністрацію.

Повідомте адміністрацію та батьків про поточну ситуацію, стан дітей та персоналу.

Заспокойте дітей та намагайтеся зберігати тишу. За можливості періодично перевіряйте оновлення інформації.

Примітка. Підготовлено відповідно до додатка 3 до листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22.

План дій вихователя в разі укриття в приміщенні закладу

Після сигналу «Увага всім» (звук сирени, сповіщення у відповідних мобільних додатках тощо) про надзвичайну ситуацію відповідальний сповіщує екстрені служби. Вихователі розпочинають евакуацію дітей в укриття в приміщенні закладу.

Рішення про евакуацію, маршрут і місце евакуації ухвалює керівник закладу (Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій» від 13.10.2013 № 841). Керівник залишається в приміщенні закладу, поки не буде евакуйовано весь персонал і дітей.
Подайте дітям сигнал про евакуацію. Порахуйте дітей. Візьміть тривожну валізу та супроводьте дітей в укриття.
В укритті проінструктуйте дітей, як розміститися в залежності від типу надзвичайної ситуації.
Перевірте наявність на верхньому одязі дітей бирок з відомостями про дитину, адресою проживання батьків і контактними номерами телефонів.
Перевірте ще раз кількість дітей. У разі відсутності когось із дітей повідомте адміністрацію. Сповістіть адміністрацію та батьків про виникнення надзвичайної ситуації.
Заспокойте дітей. Переконайтеся, що діти їдять і п'ють, якщо це можливо.
Залишайтеся в укритті, допоки не отримаєте подальшу інформацію від екстрених служб чи адміністрації закладу.

Примітка. Підготовлено відповідно до додатка 3 до листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22.

План дій вихователя в разі евакуації за межі закладу

Після сигналу «Увага всім» (звук сирени, сповіщення у відповідних мобільних додатках тощо) про надзвичайну ситуацію відповідальний сповіщує екстрені служби. Вихователі розпочинають евакуацію дітей за межі закладу.

Рішення про евакуацію, маршрут і місце евакуації ухвалює керівник закладу (Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій» від 13.10.2013 № 841). Керівник залишається в приміщенні закладу, поки не буде евакуйовано весь персонал і дітей.
Подайте дітям сигнал про евакуацію. Порахуйте дітей. Візьміть тривожну валізу. Для того щоб підвищити ефективність організації дітей під час евакуації, за потреби використайте евакуаційні канати.
Евакуюйте дітей запланованим маршрутом. У разі блокування основного маршруту використовуйте запасний.
Евакуюйте дітей до заздалегідь визначеного місця. Перевірте ще раз кількість дітей. У разі відсутності когось із дітей повідомте адміністрацію.
Заспокойте дітей. Переконайтеся, що діти їдять і п'ють. Повідомте інформацію про місцезнаходження дітей батькам.
Перевірте наявність на верхньому одязі дітей бирок з відомостями про дитину, адресою проживання батьків і контактними номерами телефонів.
Залишайтеся в укритті, допоки не отримаєте подальшу інформацію від екстрених служб чи адміністрації закладу.


Примітка. Підготовлено відповідно до додатка 3 до листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22.

Що робити, якщо немає мобільного зв'язку. Поради ДСНС

Якщо ваш смартфон - за межами дії мережі мобільного оператора, спочатку потрібно перевірити його справність. Якщо він все ж працює, це означає, що мережа зв'язку відсутня на території вашого перебування. Інколи проблема саме з певним оператором, тому бажано також мати різні SIM-карти. У випадку відсутності мобільної мережі ДСНС пропонує альтернативні способи комунікації абонентів та виклику екстрених служб.

Засоби стаціонарного дротового зв'язку, стаціонарні телефони - основний альтернативний варіант. Знайдіть найближчий стаціонарний телефон та будете забезпечені безперебійним зв'язком, не лише з абонентами, але й з екстреними службами.

Зв'язок можна підтримувати за допомогою месенджерів (Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram). Умова - наявність доступу до інтернету. Якщо потрібно викликати екстрену службу за допомогою месенджера, необхідно дізнатися номер телефону відповідної служби там або посилання на профілі офіційних сторінок у соцмережах.

Можна використати смартфон як засіб радіозв'язку за прикладом рації. Для цього потрібно попередньо встановити спеціальний месенджер (до прикладу Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie). Важливо пам'ятати: вас може прослухати будь-хто, якщо випадково/навмисно потрапить на ту ж частоту. Потрібно домовитися з абонентами про виділений канал (частоту/діапазон) для спілкування. Частота обирається абонентами довільно. Радіус дії зв'язку варіюється від 60 до 100 метрів. Месенджери необхідно завантажити заздалегідь та протестувати їхню працездатність.

Якщо немає зв'язку та доступу до інтернету ДСНС рекомендує переміститися до найближчого місця, яке обладнане засобами стаціонарного телефонного зв'язку або радіозв'язку. Стаціонарні телефони є в будівлях органів місцевого самоврядування, відділеннях пошти, пожежно-рятувальних частинах, відділках поліції, станціях швидкої медичної допомоги, представництвах інших силових відомств (Нацгвардія, СБУ, ЗСУ).

/Files/images/Фото999(588).jpg

«Організація роботи з цивільного захисту

та протипожежної безпеки у КЗ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗДО»

Охорона та зміцнення здоров’я, безпека дітей є головною стратегією, пріоритетом у роботі закладу дошкільної освіти.

Перед педагогами закладів дошкільної освіти та батьками завжди стоять три найважливіші завдання:

· створити безпечні умови для життєдіяльності дитини;
· сформувати в дитини уміння передбачати наслідки своїх вчинків;
· виробити в дитини навички практичних дій під час виникнення надзвичайних ситуацій.
Завдання цивільного захисту в ЗДО
Забезпечення готовності до проведення ефективних заходів щодо захисту дітей та працівників ЗДО при будь-яких надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру.

Методичне забезпечення для організації освітньої роботи з питань безпеки життєдіяльності дошкільників включає в себе:

· Нормативно-правові документи;
· Навчально-методична база;
· Ігровий та наочний матеріал.

Двічі на навчальний рік у закладі дошкільної освіти організовуються «Тижні безпеки», в ході яких проводиться протипожежне об’єктове тренування.

Об'єктові тренування проводяться з метою досягнення злагодженості у роботі керівного та постійного складу, формувань працівників, дітей та об'єкта в цілому при виконанні за­ходів із запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, відновлення життєдіяльності об'єкта та про­ведення заходів з ЦЗ.

Під час проведення спеціальних об’єктових навчань з питань цивільного захисту вдосконалюються і закріплюються практичні уміння та навички їх учасниками – працівників закладу та дітей.

Спеціальні навчально-організаційні заходи з цивільного захисту
щодо організації та проведення у закладах дошкільної освіти
“Тижня безпеки дитини ” включають в себе:

Підготовчий період “Тижня безпеки дитини ”

· навчальні заняття з керівним, педагогічним складом та допоміжним персоналом;

· вивчення стану захисту постійного та перемінного персоналу від наслідків з прогнозованих надзвичайних ситуацій;

· проводення тренування персоналу закладу за діями у надзвичайних ситуаціях.

Період проведення „Тижня безпеки дитини”

Цей період орієнтовно складає до 5 днів. Кожний день присвячений освітній роботі з малюками за одним із видів безпеки, на який керівництву закладу бажано запрошувати представників відповідних служб: з правоохоронної діяльності, медичної та держпродспоживслужби, екологічної, пожежної безпеки та безпеки у НС.

Підсумок проведення „Тижня безпеки дитини”

У певних умовах, що склалися в ході надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, найбільш ефективним способом захисту населення є його евакуація.

Евакуація– комплекс заходів щодо організованого вивезення (виведення) населення з районів (місць), зон можливого впливу наслідків надзвичайних ситуацій і розміщення його у безпечних районах (місцях) у разі виникнення безпосередньої загрози життю та заподіяння шкоди здоров'ю людей.

Евакуація під час виникнення пожежі у приміщенні, а також при аваріях. Показником ефективності евакуації є час, протягом якого люди можуть у разі необхідності залишити окремі приміщення і будівлі чи споруди взагалі.

Шляхи евакуації(проходи, коридори) повинні мати рівні вертикальні огороджувальні конструкції без будь-яких виступів, що звужують виходи по ширині; природне освітлення або штучне, що працює від звичайної електромережі або від аварійної. Мінімальна ширина проходу має становити не менше 1 м, а висота – 2 м. Двері на шляхах евакуації повинні відчинятися, як правило, у напрямку виходу з будівлі.

Для забезпечення організованих дій під час евакуації в закладі дошкільної освіти на 1 та 2 поверхах розміщений план евакуації. Також для кожної групової кімнати та інших приміщень закладу розроблені та вивішені плани евакуації.

Інформаційно-роз'яснювальна робота з питань ЦЗ включає в себе мету:

інформування про небезпечні об’єкти та чинники НС, а також дії, які можуть вживатися для зменшення їх впливу на здоров’я.

Засоби: навчальні, агітаційні та спортивні заходи, інформаційно- довідковий куток цивільного захисту, представницькі заходи, адресна література.

Результати: правила безпечної поведінки, правила пожежної безпеки, та впевнені дії у НС, тощо.

Колектив нашого закладу дошкільної освіти постійно працює над питанням безпеки життєдіяльності дошкільників.

Робота з реалізації визначених завдань здійснюється за наступними напрямками:

· ведення документації;
· робота з педагогами;
· робота з дітьми;
· робота з батьками вихованців.
Велика увага приділяється роботі з батьками.

Основнінапрямки роботи з батьками:

· ознайомлення батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
· інформування батьків про те, як створити максимально безпечніумови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
· ознайомлення батьків з роботою закладу дошкільної освіти з проблеми безпеки життєдіяльності та результатами навчання і виховання дітей.
· залучення батьків до освітнього процесу.

У закладі дошкільної освіти наявні інформаційно-просвітницькі стенди, матеріали для працівників та батьків, також відповідні рекомендації розміщено на сайті закладу. З батьками проводяться бесіди, консультації, спортивні розваги, свята, виставки малюнків з тематики безпеки життєдіяльності.

З дітьми проводяться заняття, сюжетно-рольові, дидактичні, рухливі ігри з безпеки життєдіяльності, зустрічі з інспекторами ювенальної поліції сектору превенції патрульної поліції Харківського ВП ГУНП України в Харківській області.

/Files/images/Фото999(597).JPG

/Files/images/Фото999(600).JPG

В закладі дошкільної освіти для вихованців та працівників проводяться години спілкування «Єдиний урок безпеки» за участю представників Головного управління ДСНС України в Харківській області та національної поліції Харківської області.

/Files/images/Фото999(592).jpg

/Files/images/Фото999(593).jpg

/Files/images/Фото999(594).jpg

/Files/images/Фото999(595).jpg

Фахівці ДСНС демонструють відео-фільми про мінну безпеку, розповідають про правила безпечної поведінки під час повітряної тривоги та евакуації; знайомлять учасників освітнього процесу з вибухонебезпечними предметами сучасності, їх видами та правилами безпечного поводження з такими знахідками. Застерегають не чіпати, не торкатися, не пересувати предмети, що за зовнішніми ознаками схожі на вибухові пристрої.

У групах створено розвивальне середовище, що забезпечує роботу з дітьми щодо навчання безпеки життєдіяльності.

/Files/images/Фото999(599).JPG

/Files/images/Фото999(596).JPG

Сподіваємось, що проведена робота з учасниками освітнього процесу сприятиме захисту життя, здоров’я та формуванню навичок безпечного перебування в довкіллі.

Кiлькiсть переглядiв: 84

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.