ПРОВЕДЕННЯ «ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ» В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Перелік документів по ЗДО з підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини»

Наказ (витяг) завідувача закладу «Про організацію та проведення «Тижня безпеки дитини».

План підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» у закладі.

Графік проведення «Тижня безпеки дитини».

Організація Тижня безпеки дитини

1) Пам'ятка для керівника дошкільного навчального закладу «Особливості організації та проведення Тижня безпеки дитини»

2) Наказ про організацію та проведення Тижня безпеки дитини у закладі дошкільної освіти

3) План основних заходів підготовки до проведення Тижня безпеки дитини у закладі дошкільної освіти

4) План проведення Тижня безпеки дитини

5) Звіт про проведення Тижня безпеки дитини

6) Наказ про підсумки проведення Тижня безпеки дитини

РОЗРОБКА НАКАЗУ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮПІДГОТОВКИ І ПРОВЕДЕННЯ «ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ»

Розроблення розпорядчої частини наказу

У розпорядчій частині вказуються:

- керівник «Тижня безпеки дитини», склад учасників;

- організація управління і зв’язку;

- порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» керівного складу закладу, командно-начальницького і особового складу формувань, працівників, які не входять до формувань, вихованців закладу дошкільної освіти;

- підготовка і використання в ході «Тижня безпеки дитини» майна і матеріалів;

- порядок і строки підготовки навчальних місць при проведенні «Тижня безпеки дитини», навчально-матеріальної бази, сил та засобів, що виділяються для цього;

- відповідальні виконавці;

- заходи безпеки при проведенні «Тижня безпеки дитини».

Період проведення «Тижня безпеки дитини»

Період проведення тижня орієнтовно складає 5 днів. Ці 5 днів присвячені виключно навчально-виховній роботі з малюками. Кожен день присвячується одному з видів безпеки на якій керівництву закладу бажано запрошувати представників відповідних служб з: правоохоронної діяльності, медичної та санітарно-епідеміологічної служби, екологічній, пожежній безпеки, та безпеки у НС.

Строк проведення «Тижня безпеки дитини»

Строк проведення «Тижня безпеки дитини» визначається в наказі керівника дошкільного навчального закладу «Про підсумки підготовки з цивільного захисту за минулий рік і постановка завдань на наступний рік».

Мета проведення «Тижня безпеки дитини»

- поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя:

- пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків;

- інтеграція суспільного та родинного виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини;

- пропаганда кращого педагогічного досвіду з проблем виховання та організації заходів з безпеки життєдіяльності.

Завдання проведення «Тижня безпеки дитини»

- вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я під час НС;

- формування і розвиток у дітей ініціативи та кмітливості, взаємної виручки тощо;

- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій;

- поліпшення якості навчально-виховної роботи з питань безпеки життєдіяльності та норм поведінки дітей під час НС;

- пропагування передового досвіду педагогічних працівників з питань організації та здійснення навчально-виховної роботи щодо захисту дітей від наслідків надзвичайних ситуацій.

Завдання для різних груп учасників «Тижня безпеки дитини»:

Завдання визначаються для наступних груп учасників:

- керівного складу дошкільного навчального закладу;

- командно-начальницького та особового складу формувань ЦЗ;

- працівників, які не входять до формувань ЦЗ;

- вихованців дошкільного навчального закладу.

Завдання:

для керівного складу:

1. Набути практичних навичок в організаторській роботі з якісного проведення «Тижня безпеки дитини».

2. Навчитись швидко приймати обґрунтовані рішення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації.

для командно-начальницького та особового складу формувань:

1. Навчитись ефективно керувати особовим складом формування при виконанні завдань за призначенням.

2. Навчити особовий склад позаштатних формувань практично виконувати свої функціональні обов’язки при виконанні завдань за призначенням.

для працівників, які не входять до формувань ЦЗ:

1. Поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту у надзвичайних ситуаціях.

2. Удосконалити теоретичні знання і практичні навички з питань захисту та дій в умовах надзвичайної ситуації.

для вихованців закладу дошкільної освіти:

1. Навчитись правильному поводженню в небезпечних ситуаціях (на вулиці, в міському транспорті, при спілкуванні з незнайомими людьми, взаємодії з небезпечними тваринами і отруйними рослинами тощо).

Місце проведення

Місце проведення «Тижня безпеки дитини» визначається керівником закладу дошкільної освіти з урахуванням навчальних цілей, складу учасників, навчально-матеріальної бази закладу дошкільної освіти.

Строк готовності до «Тижня безпеки дитини»

Строк готовності до «Тижня безпеки дитини» визначає його керівник.

Керівник «Тижня безпеки дитини», склад учасників

Керівником «Тижня безпеки дитини» є керівник дошкільного навчального закладу. Склад учасників визначається керівником закладу дошкільної освіти.

Організація управління і зв’язку

Управління під час проведення «Тижня безпеки дитини» здійснюється керівником закладу дошкільної освітим шляхом обходу місць проведення заходів, а також через підлеглих осіб. Зв'язок здійснюється через посильних або за допомогою засобів мобільного зв’язку.

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» груп учасників

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» керівного складу закладу дошкільної освіти:

- проходження навчання на курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів у сфері цивільного захисту;

- участь керівного складу в навчально-методичних зборах з підведення підсумків з цивільного захисту за минулий рік і постановці завдань на наступний рік;

- самостійна підготовка з цивільного захисту.

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» командно-начальницького складу формувань:

- проходження навчання на міських курсах;

- проведення занять з особовим складом позаштатних формувань за тематикою спеціальної підготовки;

- самостійна підготовка з цивільного захисту.

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» особового складу формувань:

- підготовка в навчальних групах у закладі дошкільної освіти за тематикою спеціальної підготовки;

- самостійна підготовка з цивільного захисту.

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» працівників, які не входять до формувань:

- на планових заняттях у навчальних групах у дошкільному навчальному закладі за тематикою загальної підготовки;

- самостійна підготовка з цивільного захисту.

Порядок підготовки до «Тижня безпеки дитини» вихованців закладу дошкільної освіти:

- при проведенні занять з вихованцями за тематикою обласної програми «Основи безпеки дітей дошкільного віку» протягом року.

Підготовка і використання в ході «Тижня безпеки дитини» майна і матеріалів.

Порядок і строки підготовки навчальних місць при проведенні «Тижня безпеки дитини»

Підготовка і використання в ході «Тижня безпеки дитини» навчально-матеріальної бази, порядок і строки підготовки навчальних місць при проведенні «Тижня безпеки дитини», відповідальні виконавці визначаються рішенням керівника закладу дошкільної освіти з урахуванням структури, чисельності працівників, вихованців.

План підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» є основним навчально-методичним документом, який визначає порядок проведення «Тижня безпеки дитини».

При розробці плану підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» основну увагу треба приділити відпрацюванню його етапів та навчальних питань, проведенню практичних заходів на різних етапах у відповідних умовах обстановки і визначенню часу для їх відпрацювання.

«Тиждень безпеки дитини» проводиться на території закладу дошкільної освіти з максимальним використанням навчально-матеріальної бази цивільного захисту за планом проведення, який включає:

- підготовчий період;

- проведення «Тижня безпеки дитини»;

- підбиття підсумків «Тижня безпеки дитини».

План розробляється групою управління і затверджується керівником «Тижня безпеки дитини» не пізніше, ніж за місяць до його початку.

Підготовлений варіант загального плану розглядається та уточнюється на педагогічній нараді закладу дошкільної освіти.

Розробка та реалізація плану підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» не носить суворо регламентованого характеру, а залежить від місцевих умов, традицій, природно техногенних особливостей території та рівня педагогічної роботи дошкільного закладу, професіонального досвіду, творчих здібностей вихователів та підготовленості дітей.

Підготовчий період

У розділі «Підготовчий період» зазначаються заходи з підготовки «Тижня безпеки дитини», а саме:

- вивчення адміністрацією закладу дошкільної освіти і вихователями нормативних документів Міністерства освіти і науки України щодо підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини»;

- проведення занять з вихованцями за тематикою обласної програми «Основи безпеки дітей дошкільного віку»;

- проведення педагогічної ради з порядком денним «Про стан цивільного захисту в закладі дошкільної освіти і завдання педагогічного колективу з підготовки «Тижня безпеки дитини»;

- інструкторсько-методичне заняття з членами комісії з вивчення методичних рекомендацій по проведенню «Тижня безпеки дитини» у х закладах дошкільної освіти;

- визначення складу учасників (гостей), які залучаються (запрошуються) для підготовки і проведення «Тижня безпеки дитини», призначення осіб, відповідальних за їх зустріч і супроводження;

- відпрацювання порядку і послідовності (сценарію) «Тижня безпеки дитини» з членами комісії з оцінки дій постійного складу та вихованців, організації змагань, естафет і конкурсів;

- проведення занять у навчальних групах за програмою загальної підготовки, вивчення інструкції із заходів безпеки тощо;

- перевірка і підготовка майна цивільного захисту, що буде використовуватись під час проведення «Тижня безпеки дитини»;

- виготовлення найпростіших засобів захисту органів дихання, підготовка матеріалу для проведення практичних заходів;

- організація і перевірка засобів протипожежного захисту;

- організація та проведення заходів з пропаганди цивільного захисту, питань забезпечення безпеки життєдіяльності дитини;

- удосконалення навчально-матеріальної бази цивільного захисту закладу дошкільної освіти.

Проведення «Тижня безпеки дитини»

У розділі «Проведення Тижня безпеки дитини» зазначаються наступні заходи:

- збори керівного і командно-начальницького складу ЦЗ, заслуховування доповіді спеціально призначеної особи з питань цивільного захисту про готовність до проведення «Тижня безпеки дитини»;

- урочисте відкриття «Тижня безпеки дитини»;

- організація виступів запрошених осіб (органів управління освітою, територіальних органів МНС тощо);

- проведення відкритих занять, вікторин, змагань, комбінованих естафет для дітей;

- відпрацювання дій за картками, інструкціями можливих ситуацій;

- огляд-конкурс на кращу наочну агітацію, дитячих малюнків тощо;

- перегляд театралізованих вистав;

- проведення заходів пропагандистського характеру;

- висвітлення ходу і результатів проведення заходів «Тижня безпеки дитини» за допомогою засобів, які маються в розпорядженні закладу дошкільної освіти.

Особлива увага при плануванні та проведенні заходів приділяється раціональній організації рухомої активності дошкільнят через ігри і заняття, що складають різні рівні фізичного та емоціонального навантаження.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОВЕДЕННЯ «ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ»

Під час проведення «Тижня безпеки дитини» можна відстежити реальну готовність учасників освітнього процесу до дій в умовах надзвичайної ситуації. Слід пам'ятати, що проведення такого заходу не є суворо регламентованим за формою та змістом. Головна його мета - практично закріпити у пам'яті дітей зміст сказаного та показаного педагогом упродовж навчального року. Тому кожен заклад дошкільної освіти самостійно розробляє план та тематику його проведення.

Традиційно «Тиждень безпеки дитини» проводиться у квітні-травні місяці. Але підготовку до його проведення слід розпочинати за місяць наперед. Такий запас часу дозволить адміністрації ЗДО узгодити всі організаційні питання з відповідними службами.

За своєю структурою «Тиждень безпеки дитини» має підготовчий період та період безпосереднього проведення тижня.

Завдання підготовчого періоду:

- підготовка документації щодо проведення «Тижня безпеки дитини»;

- навчальні заняття з керівним, педагогічним складом та обслуговуючим персоналом;

- вивчення стану захисту вихованців та персоналу закладу від наслідків з прогнозованих НС ;

- тренування персоналу закладу щодо дій у НС;

Робота проводиться у двох напрямках:

- робота з персоналом;

- робота з дітьми.

У наказі про організацію та проведення «Тижня безпеки дитини» слід чітко визначити мету, завдання, час і місце проведення заходута призначити відповідальних осіб за його проведення. На основі наказу відповідальний працівник з питань надзвичайних ситуацій закладу розробляє План підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини». Особлива увага звертається на виконання вимог техніки безпеки для всіх учасників «Тижня безпеки дитини» під час практичного відпрацювання заходів. Усі заходи, включені до Плану повинні бути спрямовані на поліпшення якості освітнього процесу в питанні формування у кожної дитини активної позиції щодо власної безпеки.

Розробка та реалізація плану підготовки і проведення «Тижня безпеки дитини» залежить від місцевих умов, природно-техногенних особливостей місцевості і рівня педагогічної роботи навчального закладу, професійного досвіду, творчих здібностей педагогічних працівників та підготовленості дітей.

У загальну частину плану «Тижня безпеки дитини», як правило, включаються:

- відкриті заняття, вікторини, змагання, комбіновані естафети для дітей, відпрацювання дій за інструкціями можливих ситуацій;

- огляди-конкурси на кращу наочну агітацію;

- перегляд театралізованих вистав;

- тематичний конкурс-огляд на кращі дитячі малюнки, плакати, вироби;

- робота з батьками;

- проведення заходів пропагандистського характеру;

- перелік робіт щодо вдосконалення матеріальної бази з цивільного захисту дітей і персоналу;

- підтримка санітарних умов та пожежної безпеки;

- підведення підсумків «Тижня безпеки дитини».

План проведення «Тижня безпеки дитини» у закладі дошкільної освіти узгоджується з відповідним органом управління освіти. На підставі даного плану вихователі складають календарні плани навчально-виховної роботи з дітьми для кожної вікової групи, з визначенням необхідних умов та засобів, що використовуються, форм і методів проведення заходів, які затверджуються начальником цивільного захисту – керівником дошкільного навчального закладу. Такий підхід до планування «Тижня безпеки дитини» дозволяє максимально враховувати вікові та індивідуально-психологічні особливості кожної дитини та рівень фахової підготовки педагога.

В дошкільному закладі, зокрема, особлива увага при плануванні та проведенні заходів приділяється раціональній організації рухової активності дошкільнят через ігри та заняття, що складають різні рівні фізичного та емоційного навантаження.

Під час проведення «Тижня безпеки дитини» традиційні заняття збагачуються сюжетно-ігровим змістом (групові ігри, виконання вправ змагального характеру, ігри-драматизації з музичним супроводом тощо).

Поряд з сюжетно-рольовими іграми, де діти вчаться орієнтуватися у світі природи, техніки, людей значне місце займають дидактичні ігри, що дозволяють більш спрямовано керувати поведінкою дітей. Ігровий характер таких занять забезпечується введенням елементів сюжету, яскравістю та привабливістю та постановлених завдань.

Педагоги вчать дітей знаходити істину шляхом запрошення їх до обговорення та направленими питаннями підводять до відповіді.

Велику зацікавленість викликає у дітей взаємне відвідування у групах занять, вікторин, змагань, виступів самодіяльних акторів, виставок дитячих робіт.

Педагог за допомогою вірного підбору методів і прийомів керує дитячою діяльністю, поглиблює позитивні взаємовідношення дітей, розвиває чуйність, милосердя, гуманне ставлення до людини, збагачує емоційні враження під час відпрацювання стереотипів поведінки в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Практика свідчить, що екстремальна поведінка людей у більшості випадків визначається фізіологічно нормальним явищем жаху. Він сприяє екстремальній мобілізації фізичної та психічної напруги, яка необхідна для самозбереження. Але при плануванні занять з дітьми педагогічним працівникам слід додатково враховувати «вікові» жахи, які властиві дошкільнятам та дітям молодшого шкільного віку і базуються на високій емоційності, малому досвіду життя і великій уяві.

Обережна корекція емоційної готовності дитини до реакції жаху відбувається за умови активного збагачення знань дитини про предмети, явища природи, світу людей і їх взаємовідношень, формування звички до ситуацій, в яких вони можуть виникнути. Коли ситуація не містить в собі елементів несподіванки, тоді незрозумілих явищ, які лякають дитину стане менше.

Крім заходів, які організовуються безпосередньо педагогами, під час проведення «Тижня безпеки дитини» обов'язково створюються умови для самостійних форм дитячої творчості.

Під час проведення заходу, як правило, практично відпрацьовується проведення евакуації учасників навчально-виховного процесу при загрозі та виникненні НС, дії по сигналу «Увага всім», а саме:

- порядок отримання начальником цивільного захисту закладу інформації про загрозу чи виникнення НС;

- порядок доведення її до працівників;

- порядок надання інформації у відповідні служби ЦЗ міста (району);

- порядок підготовки дітей до евакуації;

- порядок проведення евакуації;

- порядок розміщення дітей після евакуації;

- порядок надання інформації батькам про місцезнаходження дітей;

- дії невоєнізованих формувань.

Закінчується проведення «Тижня безпеки дитини» підведенням підсумків. Директор закладу дошкільної освіти на основі особистих спостережень за діями учасників навчально-виховного процесу підводить підсумки повноти та якості виконання заходів «Тижня безпеки дитини», дає оцінку роботи педагогічних працівників, оцінює дії дітей.

За результатами підсумків завідувач видає наказ, який оголошує на підведенні підсумків «Тижня безпеки дитини».

За результатами проведення «Тижня безпеки дитини» директором розробляються заходи з усунення виявлених недоліків.

Навчання і перевірка знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- Наказ про створення комісії з перевірки знань працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- План – графік проведення навчання педагогічних працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- План – графік проведення перевірки знань працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- Екзаменаційні питання з охорони праці та безпеки життєдіяльності для педагогічних працівників закладу дошкільної освіти

- Протокол засідання комісії з перевірки знань працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

- Посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності

Підсумки «Тижня безпеки дитини»
У розділі «Підсумки Тижня безпеки дитини» зазначаються наступні заходи:

- час та місце зборів учасників «Тижня безпеки дитини» для підведення підсумків його проведення;

- оголошення наказу директора закладу дошкільної освіти про підсумки проведення «Тижня безпеки дитини»;

- вручення призів, пам'ятних подарунків, сувенірів переможцям окремих етапів під час проведення заходів «Тижня безпеки дитини»;

- обговорення проведення «Тижня безпеки дитини» з керівним складом, відповідальними особами, вихователями.

Вихователі вчать дітей знаходити істину, шляхом запрошення їх до обговорення та направленими питаннями підводять до відповіді. Певну зацікавленість викликає у дітей взаємне відвідування по групах занять, вікторин, змагань, виступів самодіяльних артистів, виставок дитячих робіт.

Крім заходів що організуються безпосередньо вихователем, під час тижня безпеки обов’язково створюються умови для самостійних форм дитячої діяльності.

По завершенню відпрацювання заходів загального плану з підготовки і проведення «Тижня безпеки дитини» у закладі дошкільної освіти вітаються діти, які стали переможцями у іграх, змаганнях, виставок рисунків тощо. Керівник закладу підготовлює інформаційний матеріал для подання у районний, міської оргкомітет та складає наказ за підсумками проведених заходів.

Критерії оцінки «Тижня безпеки дитини»

1. Стан організації навчального процесу з питань захисту життя і здоров'я у НС:

1) Планування та проведення освітньої роботи з формування у дітей уявлення про можливі небезпеки техногенного і природного характеру.

2) Ознайомлення дітей під час евакуації з причинами НС, з метою усвідомлення дітьми цінності свого життя та здоров'я.

3) Проведення заходів агітаційно-пропагандистського характеру з питань НС та захисту від їх наслідків.

4) Оснащення наочними посібниками, навчально-методичними матеріалами.

2. Підготовка з ЦЗ завідувача та педагогічних працівників:

1) Дотримання періодичності навчання завідувача та педагогічних працівників на курсах ЦЗ;

2) Організація навчання з ЦЗ працівників дошкільного закладу дошкільної освіти.

3. Ступінь впровадження комплексу спеціальних заходів щодо реагування на НС:

1) Розробка інструкції, функціональних обов'язків посадових осіб щодо безпеки у НС на підставі вивчення ймовірності природних надзвичайних ситуацій та потенційної небезпеки від прилеглих об'єктів господарської діяльності;

2) Створення належних умов з цивільного захисту учасників освітнього процесу:

- стан захисних споруд (сховищ), а у разі їх відсутності - обсяги робіт з дообладнання підвальних приміщень, створення умов щодо підвищення захисних властивостей приміщень на випадок НС;

- забезпечення учасників навчально-виховного процесу найпростішими засобами захисту органів дихання;

- наявність плануючих матеріалів з проведення екстреної евакуації та розрахунку на організоване виведення учасників навчально-виховного процесу у разі загрози та виникнення НС;

- організація медичного обслуговування та спроможність педпрацівників до надання першої медичної допомоги потерпілим.

4. Діяльність закладу освіти щодо створення безпечних санітарних умов для життя і здоров'я та запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб.

5. Виконання комплексу організаційних заходів щодо запобігання пожежі та створення умов для її гасіння.

Якість засвоєння знань, умінь, навичок щодо реагування на НС враховується під час здійснення перевірки та оцінки готовності закладу з питань реалізації державної політики у сфері цивільного захисту і оцінюється за рівнями: відповідає вимогам; обмежено відповідає вимогам; не відповідає вимогам.

«Тиждень безпеки дитини» за своїм змістом та призначенням поєднує в собі елементи об’єктового тренування з ЦЗ та практичні заняття з малюками згідно Базового компоненту дошкільної освіти.

За своєю структурою тиждень має підготовчий період та період безпосереднього проведення тижня.

У підготовчий період проводяться:

- навчальні заняття з керівним педагогічним складом та допоміжним персоналом;

- вивчається стан захисту постійного та перемінного персоналу від наслідків з прогнозованих НС;

- проводиться тренування персоналу закладу щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

Під час проведення Тижня організується освітня робота з дітьми з основ БЖД відповідно до навчального плану закладу та орієнтовної тематики навчання дітей з питань особистої безпеки та норм поведінки у НС.

Цей період орієнтовно складає до 5 днів. Кожний день присвячений освітній роботі з малюками за одним із видів безпеки, на яку керівництву закладу бажано запрошувати представників відповідних служб з правоохоронної діяльності, медичної та санітарно-епідеміологічної служби, екологічної, пожежної безпеки, безпеки у надзвичайних ситуаціях.

Крім заходів, що організуються безпосередньо вихователем, під час Тижня безпеки обов’язково створюються умови для самостійних форм дитячої діяльності.

Вихователь-методист закладу проводить консультації з педагогічними працівниками щодо підбору різноманітного навчального матеріалу та методів роботи з малюнками з питань поведінки у надзвичайних ситуаціях.

«Тиждень безпеки дитини» в закладах дошкільної освіти проводиться в урочистій обстановці перед літніми канікулами, щоб акцентувати увагу дітей і підлітків на основи безпечної життєдіяльності. Немає нічого ціннішого і дорожчого за людське життя, а особливо, дитяче.

Після завершення відпрацювання заходів загального плану з підготовки і проведення «Тижня безпеки дитини» у ДНЗ слід заохотити дітей, які стали переможцями в іграх, змаганнях, вікторинах, виставках малюнків тощо. Керівник закладу підготовлює інформаційний матеріал для подання в районний, міський оргкомітет та складає наказ за підсумками проведених заходів.

Тиждень безпеки дитини є завершальним етапом щорічної освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки, захисту життя та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях в дошкільних закладах освіти, під час проведення якого закріплюються отримані знання про небезпеки, що трапляються або можуть виникнути на відповідній території, про їх причини, наслідки, про безпечне перебування в навколишньому середовищі та становлення у дітей елементарних, доступних віку норм поведінки під час надзвичайних ситуацій.

Тиждень безпеки дитини за своїм змістом та призначенням поєднує в собі елементи об’єктового тренування з цивільного захисту та практичні заняття з малюками згідно базового компоненту дошкільної освіти.

УВАГА! Усі заходи, заплановані під час тижня, мають бути спрямовані на поліпшення якості освітнього процесу в питанні формування у кожної дитини активної позиції щодо власної безпеки.

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІД ЧАСПРОВЕДЕННЯ «ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ»

1. Тематичні заняття:

а) з основ безпеки життєдіяльності;

б) інтегровані (основи безпеки життя та здоров'я + розвиток мови, малювання, фізична культура);

в) комбіновані (малювання на тему безпеки життєдіяльності, читання художньої літератури відповідної тематики та ін.).

2. Ігри з елементами безпеки життєдіяльності:

дидактичні;

сюжетні;

театралізовані;

конструктивно-будівельні;

рухливі.

3. Розваги.

4. Конкурси, естафети, змагання (які сприяють відпрацюванню стереотипів можливої поведінки в екстремальних умовах).

5. Екскурсії, прогулянки.

6. Читання творів художньої дитячої літератури відповідної тематики.

7. Моделювання правильної поведінки, аналіз небезпечних ситуацій.

8. Пошуково-дослідницька робота.

9. Перегляд фільмів, діафільмів, використання аудіо-, відеозаписів і технічних засобів навчання.

10. Індивідуальна робота з дітьми.

11. Робота з батьками.

12. Зустріч з фахівцями служб охорони здоров’я, ДАІ, МНС, Навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ «Тижня безпеки дитини» включає:

- Заняття з працівниками ДНЗ за тематикою безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я.

- Підготовка пакета робочих документів (методичних розробок, тематичних пам’яток, дидактичних ігор з ЦЗ та БЖД (див. Додаток № 5).

- Перевірка стану засобів пожежогасіння, евакуаційних електроприладів, наявності інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідності вимогам нормативних документів.

- Виставка спеціальних та найпростіших засобів індивідуального захисту органів дихання: протигазів, респіраторів, марлевих пов’язок, протипилових масок з тканини тощо.

- Тематичний конкурс-огляд на кращі дитячі малюнки, вироби.

Під час проведення тижня безпеки традиційні навчальні заняття збагачуються сюжетно-ігровим змістом (групові ігри, виконання вправ змагального характеру, ігри драматизації з музичним супроводом тощо).

Поряд із сюжетно-рольовими іграми де діти вчаться орієнтуватися у світі природи, техніки, людей, значне місце при проведенні займають дидактичні ігри що дозволяють більш спрямовано керувати поведінкою дітей. Ігрової характер таких занять забезпечується введенням елементів сюжету, яскравістю, привабливістю матеріалів та постановкою завдань.

При підготовці та проведенні «Тижня безпеки дитини» у закладах дошкільної освіти доцільно застосувати наступні форми роботи щодо безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку:

Форми та види освітньої роботи щодо безпеки життєдіяльності

дітей дошкільного віку у закладі дошкільної освіти

З ПЕДАГОГАМИ З ДІТЬМИ З БАТЬКАМИ
Конспекти: ігор-занять, бесід, демонстрації ілюстрацій, дискусій Знаки-символи Зустрічі з компетентними людьми
Дидактичні, настільно-печатні, рухливі, сюжетно-рольові ігри, конструювання Іграшки-саморобки Батьківські збори
Наочні та демонстраційні посібники Книжки-саморобки Консультації
Підбір художнього слова, казок (усна народна творчість) Малюнки Обмін досвідом
Тести, психологічна гімнастика, тренінги Складання правил поведінки Робота куточків, папок-передвижок
Кросворди, загадки-завдання Домалюй, дофарбуй (логічні вправи) Вікторини, розваги
Моделювання ситуацій Розігрування ігрових сюжетів Відкриті заняття
Підбір фотоматеріалу Підбір тематичних мультфільмів Індивідуальні: анкетування, співбесіди, консультації, відвідування вдома
Розробка схем-маршрутів евакуації Конкурси Наочно-письмові: батьківські куточки, тематичні стенди, планшети, інформаційні листи, виставки, скринька пропозицій, індивідуальні зошити, сімейні газети, педагогічна бібліотека
Драматична діяльність, театралізовані ігри-драматизації Виготовлення картин-плакатів Групові: консультації, практикуми, клуби взаємодопомоги, школа молодих батьків, гуртки за інтересом, вечори питань і відповідей, зустрічі з компетентними людьми
Досвіди та експерименти КВК Колективні: конференції, тематичні зустрічі за круглим столом
Розваги, вікторини, КВК Ігри, лотереї Дні відкритих дверей
Макети кімнати, вулиці Шоу-вікторини Створення групи «Батьки-порадники»
Словник термінів Драматизація, театралізовані вистави Загальні свята
Міні-заняття Фізичні розваги Розваги
Спостереження, цільові прогулянки Ігри ( рухливі, дидактичні, сюжетно-рольові) Відпочинок у вихідні дні
Лічилки
Шоу « Азбука веселих слів»
Змагання
Вечори віршів
Фокуси, ребуси
Розваги з олівцями та фарбами
Кiлькiсть переглядiв: 25

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.